Sunday, April 26, 2009

Demo capoeira di Melaka!

23/4/09 & 25/4/09

Assalamualaikum w.b.t n salam sejahtera kepada semua ahli-ahli capoiera dan juga kepada mereka yg berkesempatan melayari blog grupo artgame ini. Yup, bila sebut sahaja nama grupo artgame capoiera rasanya ramai yang sudah pernah dengar name grupo ni terutamanya di kawasan Melaka, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan dan mungkin satu Malaysia! Hehe.. Baru-baru ini grupo artgame capoiera dari Sungai Udang, Melaka di bawah pimpinan Bro Danz, telah pun dijemput oleh Pernama untuk membuat demo capoiera di ekspo Pulon Sakan yang diadakan di dalam Kem Terendak, Melaka.

Persembahan demo kami dijadualkan berlangsung pada 23hb April dan 25hb April, jam 8.30 malam dan 10.00 malam. Lebih kurang 10 orang ahli capoiera yang terlibat dalam demo tersebut termasuklah Bro Danz. Persembahan kami semuanya berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah, Alhamdulillah. Lebih kurang 200 orang lebih pengunjung yang datang pada malam ekspo tersebut menyaksikan persembahan kami. Mereka seakan-akan tidak percaya dengan aksi-aksi kami yang unik dan mendebarkan. Pertama kali mereka melihat aksi capoiera ini di depan mata mereka.

Respons dan maklumbalas dari orang ramai begitu positif. Ramai orang yang datang kepada kami selepas demo selesai, terutamanya golongan remaja untuk menyertai seni capoiera ini.

Akhir kata, kepada mereka yang berminat dengan seni mempertahankan diri capoiera dari brazil ini, bolehlah berhubung dengan ahli capoeira di Melaka, Bro Danz, mestredanz@hotmail.com atau saya, Bro Soleh di rizq_qi113@yahoo.com. Hantarkan emel anda untuk maklumat lanjut.

Sekian, wassalam.

Bro Soleh